ABD ilk çeyrekte yüzde 2.1 büyüdü
ABD ekonomisi bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 2,1 büyüdü.

ABD ekonomisi, 2026 yılının ilk çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 2,1 büyüdü. Büyüme verisi, İran Savaşı'yla enerji fiyatlarındaki yükselişin etkisindeki mart ayını da kapsarken, ABD ekonomisinin büyümeye devam etmesi de dikkat çekti.
Veriye göre, Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) artışı yılın ilk üç ayında pozitif bölgede kalırken, 43 günlük federal hükümet kapanmasının ekonomiyi olumsuz etkilediği 2025 son çeyreğindeki yüzde 0,5'lik durgunluğun ardından toparlanmaya ve ABD Ticaret Bakanlığı'nın önceki yüzde 1,6'lık tahminine göre bir iyileşmeye işaret etti.
ORTALAMALARIN ALTINDA KALDI
Son açıklanan yüzde 2,1'lik büyüme verisi, uzun dönem ortalamasının altında kalırken ABD ekonomisinin büyümesini sürdürdüğünü gösterdi. Rapor, ilk çeyrek GSYİH büyümesine ilişkin üçüncü ve son tahminlerdi. ABD Ticaret Bakanlığı'nın ikinci çeyrek ekonomik büyümesine dair ilk veriler ise 30 Temmuz'da açıklanacak.






Yorumlar
Yorum yazmak için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor…