Perşembe25 Haziran 202617:18İSTPİYASAAÇIK
SON DAKİKA
Altın fiyatları kritik ABD verisi sonrası yükselişe geçtiMerkez Bankası'nın rezervleri 157.2 milyar dolara çıktıBakan Şimşek: İklim direnci ekonomik zorunluluk3 yeni model TOGG geliyor: Tarih belli olduSocGen TL’de pozitif pozisyon aldı: Turizm ve sıkı TCMB vurgusuIrak'tan OPEC'e petrol resti: Kota artmazsa ayrılırızAB ile ABD arasındaki ticarette gümrük düğümü çözüldü: Nihai onay geldiİtalya'da aşırı sıcaklar nedeniyle 17 kentte kırmızı alarm!TOKİ’den dolandırıcılık uyarısı: Sahte site ve reklamlara dikkatMutlak sıfırda çalışan nöromorfik çip geliştirildiBakan Şimşek'ten Londra'da kritik temas! Yatırımcılarla bir araya gelecekYeni nesil çip üretiminde atomik hassasiyet engeli aşılıyor
EkonomiÖne çıkan

ABD ilk çeyrekte yüzde 2.1 büyüdü

ABD ekonomisi bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 2,1 büyüdü.

Yayınlanma

Güncellenme

Paylaş
ABD ilk çeyrekte yüzde 2.1 büyüdü

ABD ekonomisi, 2026 yılının ilk çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 2,1 büyüdü. Büyüme verisi, İran Savaşı'yla enerji fiyatlarındaki yükselişin etkisindeki mart ayını da kapsarken, ABD ekonomisinin büyümeye devam etmesi de dikkat çekti.

Veriye göre, Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) artışı yılın ilk üç ayında pozitif bölgede kalırken, 43 günlük federal hükümet kapanmasının ekonomiyi olumsuz etkilediği 2025 son çeyreğindeki yüzde 0,5'lik durgunluğun ardından toparlanmaya ve ABD Ticaret Bakanlığı'nın önceki yüzde 1,6'lık tahminine göre bir iyileşmeye işaret etti.

ORTALAMALARIN ALTINDA KALDI

Son açıklanan yüzde 2,1'lik büyüme verisi, uzun dönem ortalamasının altında kalırken ABD ekonomisinin büyümesini sürdürdüğünü gösterdi. Rapor, ilk çeyrek GSYİH büyümesine ilişkin üçüncü ve son tahminlerdi. ABD Ticaret Bakanlığı'nın ikinci çeyrek ekonomik büyümesine dair ilk veriler ise 30 Temmuz'da açıklanacak.

ONUR TOPKAN

İstanbul Ticaret Gazetesi – Ekonomi Editörü

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…

ABD ilk çeyrekte yüzde 2.1 büyüdü