Pazar28 Haziran 202607:32İSTPİYASAKAPALI

Güney Kore ve Japonya'dan ortak tatbikat! 7 Haziran'da yapılacak

Güney Kore ve Japonya 7 Haziran'da denizde arama kurtarma tatbikatları yapacak.

Yayınlanma

Paylaş
Güney Kore ve Japonya'dan ortak tatbikat! 7 Haziran'da yapılacak

Güney Kore ve Japonya’nın, 9 yıl aranın ardından 7 Haziran’da denizde arama kurtarma tatbikatları gerçekleştireceği bildirildi.


Yonhap ajansının haberine göre, Güney Kore Savunma Bakanı Ahn Gyu-back, Japonya Savunma Bakanı Koizumi Şinciro ile Singapur'da düzenlenen "Shangri-La Diyaloğu" forumu kapsamında bir araya geldi.


Savunma Bakanı Ahn, Japon mevkidaşıyla görüşmesinde, tatbikatların 7 Haziran’da gerçekleştirileceğini belirterek, bunun 9 yıl aradan sonra yeniden başlatılmasının son derece sembolik bir anlam taşıdığını kaydetti.


Güney Kore Donanması da tatbikatların Jeju Adası’nın güneydoğusunda uluslararası sularda düzenleneceğini açıkladı.


İki ülke arasındaki arama kurtarma tatbikatları, 1999'da başlamış ve 2017'ye kadar iki yılda bir düzenlenmişti.


Bu faaliyetler, her iki ülkenin savaş gemilerinin Kore Yarımadası yakınlarındaki deniz kazalarına acil durum prosedürlerini uygulayarak müdahale ettiği ortak bir tatbikat olarak biliniyor.

BARIŞ CABACI

İstanbul Ticaret Gazetesi – Ekonomi Editörü

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…

Güney Kore ve Japonya'dan ortak tatbikat! 7 Haziran'da yapılacak