Perşembe25 Haziran 202616:13İSTPİYASAAÇIK
SON DAKİKA
Merkez Bankası'nın rezervleri 157.2 milyar dolara çıktıBakan Şimşek: İklim direnci ekonomik zorunluluk3 yeni model TOGG geliyor: Tarih belli olduSocGen TL’de pozitif pozisyon aldı: Turizm ve sıkı TCMB vurgusuIrak'tan OPEC'e petrol resti: Kota artmazsa ayrılırızAB ile ABD arasındaki ticarette gümrük düğümü çözüldü: Nihai onay geldiİtalya'da aşırı sıcaklar nedeniyle 17 kentte kırmızı alarm!TOKİ’den dolandırıcılık uyarısı: Sahte site ve reklamlara dikkatMutlak sıfırda çalışan nöromorfik çip geliştirildiBakan Şimşek'ten Londra'da kritik temas! Yatırımcılarla bir araya gelecekYeni nesil çip üretiminde atomik hassasiyet engeli aşılıyorABD Ohio'da 1.5 GW kapasiteli SMR santrali kuruluyor

Fındıkta 300 bin tonluk ihracat hedefi

Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KFMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Edip Sevinç, 1 Eylül 2021'de başlayan fındık ihracat sezonunun ilk 3…

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
Fındıkta 300 bin tonluk ihracat hedefi

Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KFMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Edip Sevinç, 1 Eylül 2021'de başlayan fındık ihracat sezonunun ilk 3 ayında 114 bin 778 tonluk dış satım gerçekleştirildiğini, karşılığında 733 milyon 534 bin 630 dolarlık döviz girdisi sağlandığını belirtti.

Fındık ihracatının bekledikleri gibi ilerlediğini ifade eden Sevinç, sezon başında tahmin ettikleri rakamların 3 aylık süreçte tuttuğunu aktardı.

Sevinç, sezon sonu itibariyle 300 bin tonun üzerinde ihracat gerçekleştirileceğini kaydetti.

Sezon sonu ellerinde fındık kalmayacağını tahmin ettiklerini anlatan Sevinç, "İhracatçılar olarak geleceğe umutla bakıyoruz. Fındık, ülkemizin çok önemli bir ihracat ürünü, her şeyden önce net ihraç kalemidir. Fındık, devletimizin hedeflediği ve ihracata dayalı kalkınma modeli için son derece ciddi bir üründür. Bizim kendi kaynaklarımız döviz olarak ülkemize geliyor. Fındıkta geleceği çok iyi görüyoruz." ifadelerini kullandı.

İHRACATTA AVRUPA ÜLKELERİ BAŞI ÇEKİYOR


Sevinç, ihracatta İtalya, Almanya ve diğer Avrupa ülkelerinin başı çektiğini dile getirdi.
KFMİB Başkan Yardımcı Dursun Oğuz Gürsoy da fındık ihracatından bu sezon 2 milyar doların üzerinde döviz beklentileri olduğunu söyledi.

Gürsoy, rakip ülkelerde bu sezon fındığın az olduğuna da dikkati çekerek, ülkelerin bu nedenle tercihlerini Türk fındığından yana kullandığını ifade etti.

Yönetici

İstanbul Ticaret Gazetesi – Süper Admin

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…

Fındıkta 300 bin tonluk ihracat hedefi