Çarşamba24 Haziran 202609:20İSTPİYASAKAPALI
SON DAKİKA

Fed duyurdu: Finansal Sistemi Yeşillendirme Ağı'ndan ayrıldı

ABD Merkez Bankası (Fed), finans sektöründe çevresel ve iklimsel riskler üzerine çalışmalar yapan Finansal Sistemi Yeşillendirme Ağı'ndan (NGFS) ayrıldığını açıkladı.

Yayınlanma

Paylaş
Fed duyurdu: Finansal Sistemi Yeşillendirme Ağı'ndan ayrıldı

Fed, yaptığı açıklamada, Finansal Sistemi Yeşillendirme Ağı'nın (NGFS) faaliyetlerinin zamanla genişlediğini ve bankanın yasal sınırlarının ötesine geçen daha geniş bir konu yelpazesi kapsadığını belirtti. Bu nedenle, Fed'in, merkez bankaları ve denetçilerin bir araya geldiği NGFS'den çekildiği ifade edildi.

NGFS, Aralık 2017'de 8 merkez bankası ve finansal denetleyici kurum tarafından kuruldu. Kuruluşun amacı, Paris Anlaşması'nın hedeflerine ulaşabilmek için küresel müdahaleyi güçlendirmek, çevresel riskleri yönetmek ve sürdürülebilir kalkınma bağlamında finansal sistemin rolünü artırmaktı.

Fed, 2020 yılında NGFS'ye katılmıştı ve şu anda ağda 160'dan fazla üye ve gözlemci bulunuyor.

METE DİRİCE

İstanbul Ticaret Gazetesi – Genel Yayın Yönetmeni

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…

Fed duyurdu: Finansal Sistemi Yeşillendirme Ağı'ndan ayrıldı — İstanbul Ticaret Gazetesi