Perşembe21 Mayıs 202612:00İSTPİYASAAÇIK
DünyaÖne çıkan

Aylar sonra bir ilk: İran petrolü yüklü 3 tanker Hürmüz Boğazı’ndan geçti

ABD ve İran arasında İsviçre’de imzalanması planlanan barış mutabakatının ardından Hürmüz Boğazı’nda hareketlik başladı. Gemi takip şirketi Kpler'in verilerine göre, 3 İran tankeri toplam 5 milyon varil petrolle aylar sonra ilk kez Hürmüz Boğazı’ndaki ablukayı aşarak bölgeden ayrıldı.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Güncellenme

Paylaş
Aylar sonra bir ilk: İran petrolü yüklü 3 tanker Hürmüz Boğazı’ndan geçti

Gemi takip ve veri analitiği şirketi Kpler'in verilerine göre 3 İran tankeri Hürmüz Boğazı’ndaki ablukayı aşarak bölgeden ayrıldı.

AYLAR SONRA ABLUKAYI GEÇMEYİ BAŞARDI
ABD’nin yaptırım listesinde yer alan İran Ulusal Tanker Şirketi’ne ait Diona ve Hero 2 isimli iki süpertanker toplam 3,8 milyon ham petrolle Hürmüz Boğazı’ndan ayrıldı.

İran bağlantılı üçüncü tanker de yaklaşık 1 milyon varil ham petrolle bugün bölgeden ayrıldı. 

Böylece yaklaşık 5 milyon varil petrol taşıyan 3 tanker aylar sonra ilk kez Hürmüz Boğazı’ndaki ablukadan geçmeyi başardı.

GÖZLER CENEVRE’DE İMZALANACAK ANLAŞMADA
ABD ve İran yaklaşık 4 aydır bölgeyi savaşın eşiğine getiren askeri çatışmaları sonlandırmak için hafta başında online olarak barış mutabakatı imzaladı.

Tarafların nihai anlaşma metnini cuma günü İsviçre Cenevre’de imzalaması bekleniyor.

Anlaşma metni henüz kamuoyuyla paylaşılmasa da anlaşma kapsamında Hürmüz Boğazı'nın yeniden gemi trafiğine açılması ve İran'ın petrol ihracatına yönelik yaptırımların kalması bekleniyor.

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…