Perşembe21 Mayıs 202612:00İSTPİYASAAÇIK

Üniversiteliler teknoloji firmalarıyla buluşacak

Üniversite ve sanayi işbirliğini geliştirecek adımlara bir yenisi daha eklendi.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
Üniversiteliler teknoloji firmalarıyla buluşacak

 Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığı arasında sektör çalışanları ve üniversite öğrencilerini bir araya getirmeyi hedefleyen ‘Sektör Kampüste Programı’ kapsamında işbirliği protokolü imzalandı. Protokolle, Bakanlık ve YÖK Başkanlığı öncülüğünde, gelişen teknolojilere yönelik ihtiyaç duyulan yetkinlikleri uygulamalı çalışmalarla geliştirmek için iş dünyası ile iç içe bir eğitim modelinin geliştirilmesi, iş dünyasının üniversiteye dahil edilmesi, firma ve üniversitelerin karşılıklı olarak gelişimlerine katkıda bulunulması hedefleniyor.

 

GELECEĞİN TEKNOLOJİ YILDIZLARI

 

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, gençlerin önlerindeki engelleri kaldırarak, onlara yönelik araştırma desteklerinden bilim merkezlerine, burslardan festivallere kadar bilimi ve teknolojiyi daha yakından tanımalarını yönlendirecek adımlar attıklarını vurguladı. Kacır, bilim merkezlerine yönelik desteklerle bilim kültürünün yaygınlaştırıldığını belirterek, şöyle konuştu: “Geleceğin teknoloji yıldızlarını yetiştirmek, gençlerimize gelişen teknoloji yetkinliklerini hızla kazandırmak amacıyla araştırma, geliştirme ve inovasyona liderlik eden firmalarımızla üniversitelerimiz arasında köprüler kurduğumuz ‘Sektör Kampüste Programı’nı hayata geçiriyoruz. Gençler; blokzincir, yapay zeka, bulut bilişim, dijital dönüşüm, ileri imalat gibi konularda kendi alanlarının öncü teknoloji firmaları ve sektör profesyonelleriyle buluşacak.”

Haber: Yönetici

İstanbul Ticaret Gazetesi – Süper Admin

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…