Perşembe21 Mayıs 202612:00İSTPİYASAAÇIK
SektörelÖne çıkan

Türkiye'den 117 ülkeye tohum gönderiliyor: İhracat geliri 368 milyon dolara ulaştı

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, 2025 yılı itibarıyla Türkiye'nin sertifikalı tohum üretiminin 1 milyon 351 bin tona ulaştığını ve bu dönemde 368 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini duyurdu.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
Türkiye'den 117 ülkeye tohum gönderiliyor: İhracat geliri 368 milyon dolara ulaştı

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, "2025 yılı itibarıyla, 1 milyon 351 bin ton üretime ulaştık, 368 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik, 117 ülkeye tohum ihraç ediyoruz. Tohumda yerli ve milli gücümüzü artırıyor, Türkiye'yi küresel ölçekte daha güçlü bir konuma taşıyoruz." dedi.


Tarım ve Orman Bakanı Yumaklı, tohum sektörüne dair verilere ilişkin NSosyal hesabından paylaşımda bulundu.


Sertifikalı tohum üretimi ve ihracatında yükselişin sürdüğünü bildiren Yumaklı, şunları kaydetti:


"2025 yılı itibarıyla, 1 milyon 351 bin ton üretime ulaştık, 368 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik, 117 ülkeye tohum ihraç ediyoruz. Tohumda yerli ve milli gücümüzü artırıyor, Türkiye'yi küresel ölçekte daha güçlü bir konuma taşıyoruz."

 

Haber: YAŞAR KAYA

İstanbul Ticaret Gazetesi – Editör

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…