Cumartesi27 Haziran 202610:01İSTPİYASAKAPALI

Mustafa Gültepe geçerli oyların tamamını alarak yeniden TİM Başkanı seçildi

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanlığına Mustafa Gültepe yeniden seçildi. Seçime tek aday olarak katılan Gültepe, geçerli oyların tamamını alarak ikinci kez TİM Başkanı oldu.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
Mustafa Gültepe geçerli oyların tamamını alarak yeniden TİM Başkanı seçildi

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin seçimli 33. Olağan Genel Kurulu, Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Genel kurul kapsamında yapılan başkanlık seçiminde tek aday olan Mustafa Gültepe, geçerli oyların tamamını alarak yeniden TİM Başkanı seçildi. Gültepe, yeni dönemde Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma hedefi için çalışacaklarını söyledi.

TİM GENEL KURULU HALİÇ KONGRE MERKEZİ’NDE YAPILDI

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin seçimli 33. Olağan Genel Kurulu, Haliç Kongre Merkezi’nde gün boyunca gerçekleştirildi.

Genel kurul kapsamında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Adalet Bakanı Akın Gürlek, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ve üst düzey katılımla TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni de düzenlendi.

Programda ihracatın şampiyonları ödüllendirilirken, TİM başkanlık seçimi de genel kurul gündeminin önemli başlıkları arasında yer aldı.

MUSTAFA GÜLTEPE YENİDEN BAŞKAN SEÇİLDİ

Genel kurul çerçevesinde yapılan seçime Mustafa Gültepe tek aday olarak katıldı.

Gültepe, geçerli oyların tamamını alarak ikinci kez Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı seçildi.

Seçim sonucuyla birlikte Mustafa Gültepe, TİM Başkanlığı görevini yeni dönemde de sürdürecek.

GÜLTEPE’DEN DELEGELERE TEŞEKKÜR

Mustafa Gültepe, sonucun açıklanmasının ardından yaptığı konuşmada güven ve destekleri için TİM delegelerine teşekkür etti.

Zorlu bir süreçten geçilirken ihracat ailesinin gösterdiği birlik ve dayanışmanın çok anlamlı olduğunu vurgulayan Gültepe, ilk 4 yıllık dönemde elde edilen ihracat başarısına dikkat çekti.

Gültepe, küresel ve ulusal ölçekteki zorluklara rağmen hem mal hem de hizmet ihracatını artırmayı başardıklarını ifade etti.

“İLK 4 YILDA İHRACATI ARTIRMAYI BAŞARDIK”

TİM Başkanı Mustafa Gültepe, konuşmasında ilk görev döneminde hayata geçirilen çalışmaları değerlendirdi.

Gültepe, “Küresel ve ulusal ölçekteki zorluklara rağmen ilk 4 yılın hepsinde hem mal hem de hizmet ihracatını artırmayı başardık. Yine bu dönemde gerçekleştirdiğimiz projelerle yapısal dönüşümün temellerini güçlendirdik.” dedi.

İkinci 4 yılın ise Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma hedefine giden yolculukta hızlanma dönemi olacağını söyledi.

“TÜRKİYE’Yİ İHRACATTA İLK 10 ÜLKE ARASINA ÇIKARACAĞIZ”

Mustafa Gültepe, yeni dönemde hedeflerinin Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına taşımak olduğunu belirtti.

Bu hedefe ulaşmak için yalnızca tonaj olarak ihracatı artırmanın yeterli olmayacağını vurgulayan Gültepe, katma değerli ihracata odaklanacaklarını ifade etti.

Gültepe, yüksek teknoloji, AR-GE, inovasyon, tasarım, markalaşma ve ikiz dönüşümün bu süreçte kaldıraç olarak kullanılacağını söyledi.

“İKİZ DÖNÜŞÜMÜ AVANTAJA DÖNÜŞTÜRECEĞİZ”

TİM Başkanı Gültepe, ihracatta katma değeri artırmak için ikiz dönüşümün önemine dikkat çekti.

Gültepe, “Katma değerli ihracat için yüksek teknolojiyi, AR-GE’yi, inovasyonu, tasarımı, markalaşmayı ve ikiz dönüşümü kaldıraç olarak kullanacağız. İkiz dönüşümü, küresel rekabette ülkemiz için avantaja dönüştüreceğiz.” diye konuştu.

Bu çerçevede Türkiye’nin üretim gücünün küresel vizyonla buluşturulacağını belirtti.

MİLLİ İHRACAT HAFTASI DÜZENLENECEK

Mustafa Gültepe, her yıl düzenlenecek milli ihracat haftasıyla ekosistemin tüm paydaşlarını bir araya getireceklerini söyledi.

Gültepe, bu organizasyonla Türkiye’nin üretim gücünü küresel vizyonla buluşturmayı hedeflediklerini ifade etti.

Rekabetçiliğin yeniden güçlendirilmesi için sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte çalışacaklarını aktaran Gültepe, ekonomi politikalarının belirlenmesine katkı sağlayacaklarını belirtti.

TİM’E YAKIŞIR KONGRE MERKEZİ HEDEFİ

Gültepe, yeni dönemde TİM ve ihracat ailesine yakışır bir kongre merkezi inşa edeceklerini de açıkladı.

Bu adımın, ihracat ailesinin kurumsal yapısını ve temsil gücünü daha da artırması hedefleniyor.

Gültepe, ihracat ailesindeki mevcut birlik ve dayanışma anlayışıyla çok verimli bir 4 yıl geçireceklerine inandığını sözlerine ekledi.

İKİNCİ GÜLTEPE DÖNEMİ BAŞLADI

TİM Başkanlığına yeniden seçilen Mustafa Gültepe, yeni dönemde ihracatta katma değer, teknoloji, markalaşma ve rekabetçilik başlıklarına odaklanacaklarını vurguladı.

Geçerli oyların tamamını alarak ikinci kez başkan seçilen Gültepe, Türkiye’nin ihracat hedefleri doğrultusunda birlik ve dayanışma içinde çalışmayı sürdüreceklerini belirtti.

TİM’de ikinci Gültepe dönemi, Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma hedefiyle başlamış oldu.

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…