Perşembe21 Mayıs 202612:00İSTPİYASAAÇIK

Keçiboynuzu balında hasat dönemi başladı!

Mersin'de keçiboynuzu balında hasat dönemi başladı. Öte yandan arıcılıkta kışa hazırlıkta hızlandı.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
Keçiboynuzu balında hasat dönemi başladı!

Her yörenin kendine özgü balı bulunuyor. Mersin Silifke ilçesinde arıcılar keçiboynuzu balının hasadına başladı.


Kabasakal Mahallesi'nde harnup olarak da bilinen keçiboynuzu ağaçlarının arasına yerleştirilen kovanlarda ilk hasat yapıldı.


Kovanlardaki petekleri çıkaran arıcılar, temizlik işleminin ardından organik balı sağım makinesinden geçirdi.


Ballar, kontrol süreci sonunda yurt içi ve dışındaki tüketicilere ulaştırılacak.


Üretici Selahattin Say, dede mesleği arıcılığı gelecek nesillere taşımaya çalıştığını söyledi.


Hasat döneminin verimli geçmesini beklediğini ifade eden Say, "Keçiboynuzu balı kalbe faydalıdır, çarpıntıyı önler. İnsanlarımız şifalı bal tüketmesi için çalışıyoruz. Hasadın yanı sıra arılarımızı kış bakımına alacağız. Arılarımızın bahara daha güçlü çıkabilmesi için bakımlarını da şimdiden yapıyoruz." diye konuştu.


Meliha Say da keçiboynuzu balının şifa kaynağı olduğunu dile getirdi.

Haber: BARIŞ CABACI

İstanbul Ticaret Gazetesi – Editör

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…

Keçiboynuzu balında hasat dönemi başladı! — İstanbul Ticaret Gazetesi