Irak'tan OPEC'e petrol resti: Kota artmazsa ayrılırız
Irak, petrol üretim kotasında kayda değer bir artış sağlanmaması durumunda OPEC üyeliğini sonlandırmak dahil tüm seçenekleri masaya getirebileceğini duyurdu. Irak Petrol Bakanlığı, İran savaşı nedeniyle petrol ihracatında yaşanan sert düşüşün ülkeyi ağır bir mali krizle karşı karşıya bıraktığını bildirdi.

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) içinde, üretim kotaları ve üye ülkelerin ekonomik öncelikleri nedeniyle yeni bir kriz patlak verdi. Örgütün en büyük üreticilerinden biri olan Irak, küresel petrol pazarındaki dengeleri değiştirebilecek radikal bir çıkış imza atarak, mevcut üretim sınırlandırmalarının esnetilmesini talep etti.
Irak, petrol üretim kotasında kayda değer bir artış sağlanmaması halinde OPEC üyeliği dahil tüm seçenekleri değerlendirebileceği mesajını verdi.
Irak Petrol Bakanlığından üst düzey bir yetkili, İran savaşı nedeniyle petrol ihracatında yaşanan sert düşüşün ülkeyi ciddi bir mali baskıyla karşı karşıya bıraktığını belirtti. Yetkili, mevcut koşullarda Irak’ın üretim kotasının artırılmasının zorunlu hale geldiğini ifade etti.
BAĞDAT KOTA ARTIŞI İSTİYOR
Iraklı yetkili, Bağdat’ın OPEC üretim kotasında önemli bir artış beklentisi içinde olduğunu belirterek, bu talebin örgüt tarafından "en yüksek ciddiyetle" ele alınması gerektiğini söyledi.
OPEC’TEN AYRILMA SEÇENEĞİ GÜNDEMDE
Konuya yakın kaynaklara göre Iraklı yetkililer, üretim kotasının artırılmaması halinde OPEC’ten ayrılma ihtimalini de seçenekler arasında değerlendiriyor.
Bununla birlikte Bağdat’ın öncelikli planının örgüt içinde kalmak ve daha yüksek üretim kotası elde etmek olduğu aktarıldı.





Yorumlar
Yorum yazmak için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor…