tatil-sepeti

HABER: İLKER BAŞÖZ

Çocukların derslerini aksattığı hatta zaman zaman sosyal hayattan kopmalarını sağlayan, başlarından bir türlü kalkmadığı bilgisayar oyunları sektörü 2000’li yıllarda hızla büyüdü. Bazı oyunların yapımında milyon dolarlar harcanıyor ve oyunların piyasaya çıkacağı tarih aylar öncesinden takipçileri tarafından iple çekiliyor. Günümüzde oyun sektörü bu kadar büyürken, bazı oyunlar da elektronik spor yani futbol, basketbol, tenis gibi bir spor dalı olarak kabul ediliyor. E-sporda bilgisayar üzerinden oynanan bazı oyunlar için profesyonel turnuvalar düzenleniyor, lisanslı e-sporcular ve kulüpler bu turnuvalara katılabiliyor.

ÖDÜL 2 MİLYON DOLAR

Dünya üzerinde milyonlarca oyuncunun takip ettiği e-spor özellikle Uzak Doğu ülkelerinde çok yaygın. Hatta Güney Kore’de milli spor olarak bile görülüyor. Uluslararası turnuvalarda sporcuların kazanacağı toplam ödül havuzu ise 2 milyon doları aşıyor.

70 MİLYON OYUNCU

Aylık 70 milyon kullanıcıya sahip olan League of Legend (LOL) beş kişilik grupların sanal bir dünyada mücadele ettiği bir oyun. LOL, Türkiye dahil dünyanın birçok yerinde spor dalı olarak kabul ediliyor. Profesyonel liglerde mücadele eden takımlardaki lisanslı oyuncular ise aynı bir futbol oyuncusu gibi sağlığına ve beslenmesine dikkat ederek ve bol bol antrenman yaparak karşılaşmalara hazırlanıyor. Ayrıca büyük şirketlerin sponsor olduğu bu e-spor takımları için yıldız oyuncu transfer etmek için yüksek bonservis bedelleri de ödeniyor.

TÜRKİYE’DE DE YAYILIYOR

Türkiye’de de e-sporcular yetişiyor. Türkiye’deki profesyonel oyuncular League Of Legends Ligi’nde mücadele ediyor. Şu anda Türkiye liginde 8 takımdan 100’e yakın oyuncu bulunuyor. 8 takım arasında Beşiktaş’ın da geçen sene kurmuş olduğue-spor takımı yer alıyor.

BİLETLER KAPIŞ KAPIŞ

Türkiye’de e-spora olan ilgi hızla artıyor. Ağustosta Türkiye’de gerçekleşen League Of Legends Büyük Finali’nde 10 bin bilet, 24 saat içinde tükendi. Ülker Sports Arena’da düzenlenen finali yerinden izleme fırsatı bulamayanlar için ise 30’dan fazla kamera, internet üzerinden canlı yayın yaptı.

RAKAMLARLA E-SPOR

  • Türkiye’de LOL’ü profesyonel olarak oynayan oyuncular e-spor’danayda yaklaşık 6 bin TL kazanıyor. Bu rakamın yanı sıra yayın ve sponsorluklardan da gelirelde ediyorlar.
  • Dünyada e-spor’da en başarılı ülkeler Kore ve Çin. Avrupaülkeleri de yükselişte.
  • E-spor’u 16­-30 yaş grubu tercih ediyor. Dünyada bu kitlenin yüzde 80’i erkek, yüzde 20’si ise kadın. Türkiye’de yüzde 90’ı erkek, yüzde 10’u kadın.
  • Dünyada oyun sektörünün büyüklüğü 2013’te 75 milyar dolardı, 2015’de ise 100 milyar dolara yaklaştı.
  • Türkiye’de oyun sektörünün büyüklüğü 2013’te 350 milyon dolarken, 2015’de 500 milyon dolara yaklaştı.
  • E-spor karşılaşmalarının finalleri ortalama 30 milyon kişi tarafından takip ediliyor. Dünyada futboldan sonra en çok izlenen spordalı olma yolunda.

SEÇMELİ DERS OLUYOR

E-sporların hızlı yükselişi eğitim sektörünün de dikkatini çekti. Norveç’in Bergen kasabasında bulunan Garnes Vidaregåande Skole adlı okul eğer onay alabilirse futbol, basketbol, hentbol gibi sporların arasına e-sporu da seçmeli ders olarak ekleyecek. E-sporlar dalında eğitim görmeyi isteyen öğrenciler de 3 sene boyunca haftada 5 saatlik bir eğitime tabi tutulacaklar.

24 Ocak 2016 Pazar

Etiketler : Teknoloji