Bakan Şimşek: Sanayimizi teknoloji odaklı dönüştüreceğiz
Sanayi üretimindeki artışa dikkat çeken Bakan Mehmet Şimşek, "Sanayimizi teknoloji ve çevre odaklı dönüştürerek rekabet gücümüzü iyileştireceğiz" açıklamasında bulundu.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, dün açıklanan sanayi üretim verilerinde gözlemlenen artışı değerlendirerek, Türkiye sanayisinin geleceğine yönelik önemli mesajlar verdi. Sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, küresel ekonomideki belirsizliklere rağmen üretimin dayanıklılığını korumasını beklediklerini ifade eden Şimşek, teknoloji ve çevre odaklı bir dönüşümle rekabet gücünün artırılacağının altını çizdi.
Dün açıklanan sanayi üretim verilerindeki artış için Bakan Şimşek, sosyal medya hesabından yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
“Sanayi üretiminde geçen yılın son çeyreğinde başlayan toparlanma bu yılın ilk çeyreğinde devam etti.
Üretim çeyreklik yüzde 1,8, takvim etkisinden arındırılmış yıllık yüzde 0,7 arttı.
Küresel ekonomideki belirsizlikler ve korumacı eğilimlere rağmen ekonomimizin yapısı, dış ticaretteki avantajlarımız, düşük emtia fiyatları ve güçlü desteklerimizle birlikte üretim ve ihracatın dayanıklılığını korumasını bekliyoruz.
Sanayimizi teknoloji ve çevre odaklı dönüştürerek rekabet gücümüzü iyileştireceğiz."





Yorumlar
Yorum yazmak için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor…