Pazar11 Ekim 202611:19İSTPİYASAKAPALI
EkonomiÖne çıkan

Vergi mükellefleri dikkat: e-Tebligat başvurusu için son tarih açıklandı

Kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ve bazı şirketlerin 30 Kasım’a kadar e-Tebligat sistemine dahil olması gerekiyor.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Güncellenme

Paylaş
Vergi mükellefleri dikkat: e-Tebligat başvurusu için son tarih açıklandı

Hazine ve Maliye Bakanlığının Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemeyle e-Tebligat sistemine dahil olacak mükelleflerin başvuru süreleri, tebligatların geçerlilik şartları ve sistemden çıkış hükümleri yeniden belirlendi. Başvurular Dijital Vergi Dairesi üzerinden de yapılabilecek.

E-TEBLİGAT İÇİN SON TARİH 30 KASIM

11 Ekim’den önce elektronik tebligat sistemine dahil olması gerektiği halde henüz sisteme geçmeyen bazı mükelleflerin 30 Kasım’a kadar başvuru yapması gerekiyor.

Bu kapsamda kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketler yer alıyor.

E-TEBLİGAT SİSTEMİNE KİMLER DAHİL OLACAK?

Yeni düzenlemeye göre kurumlar vergisi mükellefleri e-Tebligat sistemine dahil olacak.

Ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri de zorunluluk kapsamında bulunuyor.

Kolektif şirketler ve adi komandit şirketler de belirlenen şart ve sürelerde sisteme geçecek.

ÖTV KAPSAMINDAKİ BAZI ARAÇ VE MALLAR İÇİN DE ZORUNLULUK VAR

Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli II sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler de düzenleme kapsamında bulunuyor.

Tüzel kişiliği olmayan teşekküllerin de belirlenen şartlar altında e-Tebligat sistemine dahil olması gerekiyor.

Bu kişilerin ilk iktisaba ilişkin kayıt veya tescil işlemi tamamlanmadan önce sisteme geçmesi zorunlu olacak.

1 TEMMUZ’DAN ÖNCE SİSTEME GİRENLER YENİDEN BAŞVURMAYACAK

1 Temmuz’dan önce ilgili kanun maddesi kapsamında e-Tebligat sistemine dahil olanlar için yeni bir başvuru zorunluluğu bulunmuyor.

Bu mükellefler mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edebilecek.

E-TEBLİGAT BAŞVURUSU NASIL YAPILACAK?

Sisteme dahil olması gereken mükellefler başvurularını Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebilecek.

Başvuru, durumlarına uygun “Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi” ile ilgili vergi dairesine gidilerek de yapılabilecek.

YENİ MÜKELLEFLER İÇİN 15 GÜNLÜK SÜRE

11 Ekim’den sonra mükellefiyet tesis ettiren ve e-Tebligat sistemine dahil olması zorunlu olanların işe başlama tarihini takip eden 15 gün içerisinde sisteme geçmesi gerekiyor.

Bu süre içinde başvurunun tamamlanması önem taşıyor.

E-TEBLİGATLAR E-DEVLET’TEN DE GÖRÜLEBİLECEK

Elektronik imza ile imzalanan tebliğ evrakı, e-Tebligat sistemi aracılığıyla muhatabına elektronik ortamda iletilecek.

Mükellefler kendilerine gönderilen e-Tebligatlara Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden erişebilecek.

5’İNCİ GÜNÜN SONUNDA TEBLİĞ EDİLMİŞ SAYILACAK

Elektronik imzalı tebliğ evrakı, sisteme ulaştığı tarihi izleyen 5’inci günün sonunda tebliğ edilmiş kabul edilecek.

Mükellefler kendilerine e-Tebligat gönderildiğine ilişkin kısa mesaj veya e-posta yoluyla bilgilendirme talep edebilecek.

Ancak SMS veya e-posta bilgilendirmesinin herhangi bir nedenle yapılamaması, elektronik tebligatın geçerliliğini ve tebliğ süresini etkilemeyecek.

E-TEBLİGAT SİSTEMİNDEN KİMLER ÇIKABİLECEK?

Yeni tebliğle sistemden çıkış şartları da yeniden düzenlendi.

Tüzel kişilerin ilgili sicil kayıtlarının silinmesi halinde sistemden çıkış yapılabilecek.

Gerçek kişilerin ölümü veya gaipliğine karar verilmesi durumunda da e-Tebligat sistemiyle ilişik kesilecek.

65 YAŞINI DOLDURANLARA ÇIKIŞ İMKANI

Belirli şartları taşıyan zorunlu ve isteğe bağlı kullanıcılar başvuruları üzerine sistemden çıkabilecek.

65 yaşını doldurmuş kişiler de e-Tebligat sistemine dahil olma zorunluluğunu gerektiren başka bir durum bulunmaması şartıyla başvuru yaparak sistemden ayrılabilecek.

ASKERLİK VE CEZA İNFAZ KURUMU İÇİN GEÇİCİ ÇIKIŞ

Kısıtlı olma, ceza infaz kurumuna girme veya askerlik hizmeti gibi nedenlerle sistemi kullanma imkanı ortadan kalkanlara yönelik geçici çıkış hükümleri de düzenleme kapsamına alındı.

Bu durumlarda mükelleflerin sistem kullanımına ilişkin özel hükümler uygulanacak.

MÜKELLEFLERİN BİLGİLERİNİ GÜNCEL TUTMASI GEREKİYOR

e-Tebligat sistemini kullanan mükelleflerin bildirimlerini süresinde, tam ve doğru şekilde yapması gerekiyor.

Bilgilerde meydana gelen değişikliklerin de ilgili vergi dairesine bildirilmesi zorunlu olacak.

Mükelleflerin kendilerine tahsis edilen kullanıcı kodu ve şifrelerini koruması gerekiyor.

ŞİFRE ÜÇÜNCÜ KİŞİLERİN ELİNE GEÇERSE VERGİ DAİRESİNE BİLDİRİLECEK

Kullanıcı bilgilerinin veya şifrenin üçüncü kişilerin eline geçtiğinin öğrenilmesi halinde durumun derhal ilgili vergi dairesine bildirilmesi gerekiyor.

Belirlenen yükümlülüklere uymayanlar hakkında ilgili kanun kapsamındaki ceza hükümleri uygulanacak.

METE DİRİCE

METE DİRİCE

İstanbul Ticaret Gazetesi – Genel Yayın Yönetmeni