Perşembe21 Mayıs 202612:00İSTPİYASAAÇIK

Nükleer tıp merkezlerinde yeni düzenleme

Nükleer Tıp Hizmetleri Yönetmeliği ve Radyasyon Onkolojisi Hizmetleri Yönetmeliği, Resmi Gazete’de yayımlandı.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
Nükleer tıp merkezlerinde yeni düzenleme


Ayrıca Radyoloji Hizmetleri Yönetmeliği’nde değişiklikleri içeren düzenlemeler de Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. 


Bu kapsamda, ‘Nükleer Tıp Hizmetleri Yönetmeliği’ ile nükleer tıp merkezlerinin çalışma esasları, personelin görev ve sorumlulukları, merkezlerdeki cihazların sınıflandırılması, denetim ve yaptırımlar ile yasal radyasyon dozlarına ilişkin usul ve esaslar düzenlendi. Düzenlemeyle merkezlerde kullanılacak cihazlar; üç gruba ayrıldı. Değişiklikle yeni nükleer tıp merkezlerinin sadece hastane bünyesinde açılmasına izin verilecek.

 

Ön izin başvurusu, özel hastanelerde ve tıp merkezlerinde mesul müdür ve özel hukuk tüzel kişilerde şirketi temsile yetkili olanlar tarafından yapılacak. Ön izin belgesi, alındığı tarihten itibaren 2 yıl içerisinde ruhsat veya faaliyet izin belgesi alınmaması halinde iptal edilecek. Alınan belgeler 2 yılda bir yenilenecek.

Haber: Yönetici

İstanbul Ticaret Gazetesi – Süper Admin

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…