Hürmüz'de İran petrolü hareketliliği: Savaşın başından beri zirvede
Tahran ile Washington arasında kalıcı barış anlaşmasına yönelik diplomatik temaslar sürerken, İran’ın Hürmüz Boğazı üzerinden gerçekleştirdiği ham petrol ihracatı şubat ayında başlayan savaştan bu yana en yüksek seviyeye ulaştı. Tanker Trackers verilerine göre, son bir haftada 36 milyon varil ham petrol sevk edildi.

İran, diplomatik alanda Washington ile kalıcı barış anlaşması zeminini ararken, enerji sevkiyatında savaş döneminin zirvesine ulaştı.
Tanker Trackers'ın verilerine göre İran, 15 Haziran 2026'dan bu yana 36 milyon varil ham petrol ihraç etti. Aynı miktarda petrolün ise İran karasularındaki tankerlerde yüzer depo olarak bekletildiği bildirildi.
Gemi takip verilerine göre toplam yaklaşık 6 milyon varil İran ham petrolü taşıyan ABD yaptırımlı Elva, Virgo ve Vigor adlı 3 süper tanker pazartesi sabahı Hürmüz Boğazı'na girdi.
Gemilerin tamamı Singapur açıklarına gideceklerini bildiriyor. İran petrolünün bu bölgede başka gemilere aktarıldığı ve söz konusu yüklerin çoğunlukla Çin'deki rafinerilere ulaştırıldığı biliniyor.
Tankerler, İran'ın ana petrol ihracat terminalinin bulunduğu Hark Adası'ndan hareket etti.
Katar bağlantılı 4 boş sıvılaştırılmış doğal gaz tankeri de pazartesi günü Hürmüz Boğazı üzerinden Körfez'e geçiş sinyali verdi. Geçişlerin tamamlanması hâlinde bu sayı, şubat sonundaki savaşın başlamasından bu yana tek gündeki en yüksek seviye olacak.





Yorumlar
Yorum yazmak için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor…