Perşembe21 Mayıs 202612:00İSTPİYASAAÇIK

Hürmüz'de 800 gemi bekliyor

ABD ile İran arasında Hürmüz Boğazı’nın açılması şartıyla sağlanan iki haftalık ateşkese rağmen Körfez’de deniz trafiği henüz normale dönmüş değil. Bölgede yaklaşık 800 gemi beklerken, sigorta ve güvenlik riskleri nedeniyle çözülmenin kademeli olacağı belirtiliyor.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
Hürmüz'de 800 gemi bekliyor

ABD ile İran 2 haftalık ateşkes, Hürmüz Boğazı şartıyla kabul edildi. Bölgede yaklaşık 800 gemi Körfez’de mahsur kalmış durumda.


Kpler verilerine göre Körfez’de mahsur kalan gemilerin 426’sı ham petrol ve temiz yakıt taşıyan tankerlerden oluşuyor. Ayrıca 34 LPG ve 19 LNG gemisi, geri kalanı ise kuru yük ve konteyner gemileri. Sigorta sektörü temsilcileri, iki haftalık pencere içinde bile hareketlerin kademeli başlayacağını öngörüyor.


Bu sabah itibarıyla gemiler Dubai ve Khor Fakkan çevresinde kümelenmiş halde bekliyor. Japonya Armatörler Birliği gibi sektör temsilcileri anlaşmanın detaylarını incelemeye başladı. Uzmanlar ise akışların hemen normale dönmeyeceğini, sigortacılar ve mürettebatın riskin gerçekten azaldığına ikna olması gerektiğini vurguluyor.

Haber: BARIŞ CABACI

İstanbul Ticaret Gazetesi – Editör

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…