Fındık, UR-GE projesiyle Çin’deki fuarda tanıtıldı
Ticaret Bakanlığı’nın ‘Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (UR-GE) Proje Desteği’ kapsamında, Karadeniz İhracatçı Birlikleri (KİB) fındık tanıtımına öncülük etti.
Birlik tarafından yürütülen UR-GE projesinin bu seneki son yurt dışı durağı, Çin Halk Cumhuriyeti oldu. Proje paydaşı 8 KİB üyesi ihracatçı firma, 8-10 Kasım tarihlerinde Şanghay’da yapılan fuara, bağımsız stant açarak katıldı.
Birlikten yapılan açıklamada şunlar kaydedildi: “Çin’e yönelik fındık ihracatımız, ihracatçı birlikleri tarafından yürütülen reklam ve tanıtım faaliyetlerinin de etkisiyle 10 sene öncesinde yıllık 2 bin ton civarındayken, ortalama
9 bin tona ulaştı. Çin, böylece Türkiye’nin en fazla fındık ihraç ettiği ilk 10 ülke arasında sağlam bir konuma yerleşti. Bu tür pazarlama faaliyetleriyle ihracat miktarımızı daha da artırmayı hedefliyoruz.”





Yorumlar
Yorum yazmak için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor…