Çarşamba24 Haziran 202609:13İSTPİYASAKAPALI
SON DAKİKA
DünyaÖne çıkan

ABD'den Güney Kore kararı: Otomobilde tarifeyi düşürdü

ABD Ticaret Bakanı Howard Lutnick, Güney Kore'nin stratejik yatırım yasasını yürürlüğe koymasının ardından, bu ülkeden ithal edilen otomobillere uygulanan gümrük vergisi oranının 1 Kasım itibarıyla yüzde 15'e indirileceğini açıkladı.

Yayınlanma

Paylaş
ABD'den Güney Kore kararı: Otomobilde tarifeyi düşürdü

ABD Ticaret Bakanı Howard Lutnick, Güney Kore'den ithal edilen otomobillere uygulanan gümrük vergisi oranının yüzde 15'e indirileceğini duyurdu.


ABD Ticaret Bakanlığı, ABD merkezli X şirketinin sosyal medya platformundaki hesabından, Ticaret Bakanı Lutnick'in ABD ile Güney Kore arasındaki ticaret anlaşmasına ilişkin açıklamasını paylaştı.


Lutnick, yaptığı açıklamada, Güney Kore'nin stratejik yatırım yasasını parlamentoda resmen yürürlüğe koymak için harekete geçtiğini belirtti.


Bu önemli adımın, ABD sanayisinin ve işçilerinin ABD Başkanı Donald Trump'ın Güney Kore ile yaptığı ticaret anlaşmasının tam faydasını görmesini sağlayacağını kaydeden Lutnick, "Buna karşılık olarak ABD, anlaşma kapsamında otomobil tarifelerinin 1 Kasım itibarıyla yüzde 15'e indirilmesi dahil olmak üzere belirli tarifeleri düşürecek." ifadelerini kullandı.


Lutnick, uçak parçalarına yönelik tarifeleri de kaldıracaklarını ve Güney Kore'nin karşılıklı tarife oranını Japonya ve Avrupa Birliği (AB) ile eşleştirileceğini ifade etti.

YAŞAR KAYA

İstanbul Ticaret Gazetesi – Haber Müdürü

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…

ABD'den Güney Kore kararı: Otomobilde tarifeyi düşürdü — İstanbul Ticaret Gazetesi