Çarşamba24 Haziran 202609:20İSTPİYASAKAPALI
SON DAKİKA
DünyaÖne çıkan

AB Komisyonu’ndan karbon düzenlemesi için seminer serisi

Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın önemli bir parçası olan Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması’nın (SKDM) geçiş döneminin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar, Avrupa Komisyonu tarafından 17 Ağustos’ta kabul edildi.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
AB Komisyonu’ndan karbon düzenlemesi için seminer serisi

 

HABER: ADEM ORHUN

 

Yayınlanan yönetmelik, SKDM ürünleri için geçiş dönemi raporlama yükümlülüklerini ve bu ürünlerin üretim sürecinde açığa çıkan gömülü emisyonların hesaplanması için geçiş dönemi metodolojisini açıklıyor. 

 

Avrupa Komisyonu’ndan yapılan açıklamaya göre, geçiş dönemi 1 Ekim 2023 tarihinde başlayarak, 2025 yılının sonuna kadar devam edecek. Bununla birlikte, AB ithalatçıları ve AB dışı tesisler için yeni kuralların uygulamasına yönelik Komisyon tarafından hazırlanan rehber, dokümanlar ve hesaplama şablonu da Komisyon’un web sitesinde yayınlandı. 

 

6 SEKTÖRE WEBİNAR 

 

Bu arada Komisyon, öncelikli 6 sektör için çevrimiçi seminer (webinar) düzenlendiğini duyurdu. 

 

Geçtiğimiz günlerde başlayan seminer serisinde çimento, alüminyum ve gübre sektörleri için başvurular alındı. Seminerler, çimento için 15 Eylül’de, alüminyum için 21 Eylül’de, gübre için 26 Eylül’de yapılacak. Başvuru süresi devam eden diğer üç sektör şunlar: 

 

* Elektrik: 28 Eylül (Kayıt 11 Eylül’e kadar)

 

* Hidrojen: 3 Ekim (Kayıt 14 Eylül’e kadar)

 

* Demir-çelik: 5 Ekim (Kayıt 18 Eylül’e kadar)

 

Bilgi ve kayıt için adres: https://taxation-customs.ec.europa.eu/carbon-border-adjustment-mechanism_en

Yönetici

İstanbul Ticaret Gazetesi – Süper Admin

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…

AB Komisyonu’ndan karbon düzenlemesi için seminer serisi — İstanbul Ticaret Gazetesi