Çarşamba24 Haziran 202609:13İSTPİYASAKAPALI
SON DAKİKA

İrlanda son kömür santralini kapattı

İrlanda, Moneypoint kömür santralini kapatarak Avrupa'da kömürden çıkan 15. ülke oldu. Kömür yerini rüzgar enerjisine bıraktı.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
İrlanda son kömür santralini kapattı

İrlanda, ülke tarihindeki en büyük kömür santralini kapatarak Avrupa’da kömürden tamamen çıkan 15. ülke oldu. İrlanda'nın batısında yer alan Clare Kontluğu’nda bulunan 915 MW kapasiteli Moneypoint santrali, artık elektrik üretiminde aktif rol oynamayacak. Santral, yalnızca acil durumlarda ağır fuel oil yakan bir yedek ünite olarak faaliyet gösterecek.

KÖMÜR YERİNİ RÜZGARA BIRAKTI

1980’lerin ortasında, 1970'lerdeki petrol krizlerine karşı bir önlem olarak inşa edilen Moneypoint, yıllarca İrlanda’nın enerji güvenliğinde kilit rol oynadı. Ancak yenilenebilir enerji kaynaklarına yapılan yatırımların artması, bu ihtiyacı büyük ölçüde ortadan kaldırdı. Enerji düşünce kuruluşu Ember’a göre İrlanda, 2024 yılında elektriğinin yüzde 37’sini (11,4 TWh) rüzgar enerjisinden elde etti. Güneş enerjisi (0,97 TWh) henüz bu seviyelere ulaşamamış olsa da son aylarda rekor kıran üretim artışlarıyla dikkat çekiyor.


BARIŞ CABACI

İstanbul Ticaret Gazetesi – Ekonomi Editörü

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…

İrlanda son kömür santralini kapattı — İstanbul Ticaret Gazetesi