Salı, 05 Kasım, 2024
* Türkiye’nin TV içerikte araladığı yeni devrin ayak sesleri, Cannes sahilinde içerik dünyasının en prestijli buluşması noktası MIPCOM Fuarı’nda yankılandı. İTO Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Soylu, Türk yapımı dizi ve filmlerden sonra atılım sırasının, program formatları ve animasyona geldiğini vurguladı.
Dört gün boyunca MIPCOM rüzgarının estiği Cannes caddelerinde, Türk dizi film sektörünün kazandığı büyük özgüveni gözlemlemek mümkün. Öyle ki şu anda 60’tan fazla ülkede Türk yapımları oynuyor.
Türk dizilerinin dünya çapında oluşturduğu heyecan, Türk TV içeriklerini birer marka haline getirdi. Fransa’nın Cannes kentinde düzenlenen Dizi, Film, İçerik, TV ve Yapım Fuarı MIPCOM 2017, Türk dizilerine kapılarını açtı. Türkiye’nin fuarda sloganı, Turkish content in the new era (Yeni dönemde Türk içeriği) olarak belirlendi.
EVLERE GİRİYOR
Türk içerik sektörünün medeniyetlerin beşiği, dinlerin buluşma noktası, kültürlerin mozaiği ve geleneklerin geleceğe yolculuğuna tanıklık ettiren başarılı ürünleri, çok sayıda ülkede evlere, ofislere ve mobil ürünlere dokunuyor. Bu bağlamda Türkiye, içerik dünyasının prestijli buluşma noktası MIPCOM 2017’de, 2015’te başarı ile yerine getirdiği Onur Ülke statüsünü yeni bir boyuta taşıdı.
İTO PLATFORMUNDA GÜÇLÜ TİCARET
MIPCOM 2017, bu yıl 16-19 Ekim 2017 tarihleri arasında 25 bin metrekare alanda gerçekleştirildi. 4 bin 700’ü aşkın firmadan sektörün 15 bin profesyoneli fuardaydı. Fuarda Türkiye’den 25 firma ve 36 temsilci İTO şemsiyesi altında yabancı firmalarla B2B görüşmeleri yaptı. Fuarda İstanbul Ticaret Odası’nın ikili görüşme alanları bir an bile boş kalmadı. Danışma bölümünde profesyonel ziyaretçiler ağırlandı ve reel sektörün profesyonel görüşmelerine etkin bir platform sağlandı. İTO Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Soylu, 100 milyonlarca izleyiciye ulaşan Türk yapımı dizi ve filmlerden sonra atılım sırasının, program formatları ve animasyona geldiğini vurguladı. Türk dizi sektörünün son yıllarda oldukça hızlı bir yükseliş trendi sergilediğine dikkati çeken Soylu, İTO olarak bu trendi desteklemek için bir gayret içinde olduklarını söyledi. Soylu, “Türkiye’nin dünyaya anlatabileceği çok güzel hikayeleri, içerikleri var ve bu hikayeler ilgi çekiyor” dedi.
2 MİLYAR DOLAR SÜRPRİZ OLMAZ
Soylu, dizi ve film sektörünün büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Şu anda 300 milyon dolara yakın yurtdışına sattığımız film potansiyelimiz var. Her yıl yüzde 20 katlanarak büyüyeceğini ve 2023’te 1 milyar doları aşan bir ciro yakalayacağımızı düşünüyorum.
Bu tahminleri küçük çıkartabilecek gelişmeler yaşanabilir. Pek çok tanıtım afişinde değerli reklam alanlarında Türk yapımcıların kendi prodüksiyonlarını tanıttıklarını görüyoruz. Adeta pazarın yüzde 40’ı belki yüzde 50’si Türk yapımcıların ürünleri ile dolu. Bu çok önemli bir gösterge.” Türk dizi ve film sektörünün geleceğini son derece parlak gördüğünün altını çizen Soylu, “2023’te 2 milyar dolar rakamını görürsek bu bir mucize olmayacak” diye konuştu.
AVRUPA’YI GEÇERİZ
MIPCOM’a katılan İTO heyetinde İlhan Soylu ile birlikte Meclis Üyesi Mahmut Özden de yer aldı. Ayrıca İTO Bilgi, İletişim ve Medya Meslek Komitesi Başkanı Murat Gürbüz ve Komite Üyesi Zülküf Sönmez de stand bazında katılım gerçekleştirdi.
SİNGAPURLU BAKAN İTO STANDINDA
Singapur’un İletişim ve Enformasyon’dan sorumlu Devlet Bakanı Chee Hong Tat, MIPCOM 2017’de İTO standını ziyaret etti. İTO Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Soylu ile görüşen Bakan Chee Hong Tat, 28 Kasım’da gerçekleştirilecek Asya-Uzakdoğu film endüstrisinin en büyük fuarı Asya Televizyon Forum ve Marketi’ne (ATF), Türkiye’den yoğun katılım beklediklerini söyledi. İTO Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Soylu da dizi ve film sektörünün yanında diğer sektörleri de pazara katmak için çalıştıklarını kaydetti. Soylu, Türkiye’deki dizi ve film sektörünün uluslararası platformlarda tanıtılması için Kültür Bakanlığı’nın desteğiyle Balkanlar, Körfez, Güney Amerika ve Uzak Doğu’da etkinlikler düzenleyeceklerini kaydetti.
FORMAT VE ANİMASYONDA KAYDA DEĞER GELİŞMELER
Türk dizilerinin farklı coğrafyalarda insanları yakalayabildiğini vurgulayan Soylu, “Film ve dizilerin yanı sıra format programcılığı ve animasyonlarında kayda değer gelişmeler yaşanıyor. Animasyon sektöründe TRT çocuk kanalının yerli yapımcılara sunduğu imkanlar talepleri tetikledi ve çok sayıda yeni animasyon yapımcısı ve firması doğdu” dedi.
TÜRKİYE ZENGİNLİKLERİ İLE CANNES’DA
Fuarda Türkiye, Ekonomi Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü’nün katkıları ile kendi kültür mozaiğini geniş perspektifli sergiledi.
FİRMALAR HER YIL İLERİYE GİDİYOR
Türkiye’nin Marsilya Başkonsolosu Feriba Duygu Hokkacı Esirgen, MIPCOM 2017’de Türk yatırımcıların temsilcileriyle bir araya geldi. Yıllar içinde Türk firmalarının her yıl ileriye doğru gittiğini belirten Esirgen, firmaların gayretli olduklarını daha profesyonelce hareket ettiklerini ve tecrübe kazandıklarını gözlemlediğini anlattı.
Başrolünde Kenan İmirzalıoğlu’nun yer alacağı ‘Fatih’, izleyici tarafından büyük beğeniyle takip edilen ‘Diriliş Ertuğrul’, ‘Payitaht: Abdülhamid’ ve ‘Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz’ gibi yapımlar, MIPCOM 2017’de sektör profesyonelleriyle buluştu.
Neher Production | TRT |
Semerkand Production | Global Agency |
AC 23 Film | Calinos |
Atlas Küresel Medya | KanalD |
Contento | Intermedya |
Xanadu Media | ATV Turkey |
Fabula Medya | Raya Group |
Fauna Prodüksiyon | Ayat Media |
Fikrigün Film | Ay Yapım |
Filma | |
Green Yapım | |
Hacıyatmaz Film | |
ISF STUDIOS | |
Kadraj Yapım | |
Mart Ajans | |
MATCH POINT | |
Mavi Baykuş | |
Resimli Film Animation Studio | |
Sera Film | |
Siyah Martı Animation Studio | |
Triplay İletişim | |
TT International Medya | |
Turkish Film Network | |
UMUT SANAT | |
Videomite | |
Yoyo Film Yapım | |
Yüzdeyüz Oyunculuk Seslendirme |
AMERİKALILAR TÜRK DİZİLERİNİN BAŞARISINI TAKİBE ALDI
Türk yapımlarının fenomen başarısı ABD’de akademik araştırma ve yayın konusu oluyor. ‘Türkiye’de ortaklık ve içerik için yeni bir dönem’ başlıklı panelde konuşan Georgia Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Carolina Acosta-Alzuru, Türk dizilerinin başarı dinamiklerini yakından test edebilmek için Türkiye’de iki aydan fazla inceleme ve görüşmeler yaptı. Acosta-Alzuru, sosyal medyada Türk dizilerinin adeta bağımlılık oluşturduğuna dair tespitlerini aktardı. Acosta-Alzuru, “İzleyici, Türk dizileri için bir hafta bile bekleyemiyor. Türk yapımlarının 7’den 70’e özellikle internet tabanlı olağanüstü bir izleyici kitlesi var” dedi.
26 Ekim 2017 Perşembe
05 Kasım 2024 Salı
05 Kasım 2024 Salı
04 Kasım 2024 Pazartesi
04 Kasım 2024 Pazartesi
04 Kasım 2024 Pazartesi