Çarşamba24 Haziran 202609:26İSTPİYASAKAPALI
SON DAKİKA

Almanya ve Avusturya'ya Azerbaycan doğal gazı: Türkiye'den geçecek

Azerbaycan Devlet Petrol Şirketi (SOCAR), Azerbaycan doğal gazının Almanya ve Avusturya'ya ihracatına başlandığını duyurdu. Azerbaycan doğal gazı Türkiye üzerinden İtalya'ya uzanan Trans Adriyatik Boru Hattı (TAP) ile taşınıyor.

İstanbul Ticaret Gazetesi

Yayınlanma

Paylaş
Almanya ve Avusturya'ya Azerbaycan doğal gazı: Türkiye'den geçecek

Azerbaycan gazını Türkiye üzerinden Avrupa piyasalarına aktaran Trans Adriyatik Boru Hattı (TAP) artık Almanya ve Avusturya'ya da gaz ulaştırıyor. 2020 yılında ticari gaz akışının başladığı hattan artık bu iki büyük ekonomi de gaz alıyor. 

Azerbaycan Devlet Petrol Şirketi (SOCAR), Azerbaycan doğal gazının Almanya ve Avusturya'ya ihracatına başlandığını duyurdu. SOCAR'dan yapılan açıklamada, Trans Adriyatik Boru Hattı (TAP) üzerinden İtalya'ya ulaştırılan doğal gazın buradan Almanya ve Avusturya'ya tedarik edildiği bildirildi. Bu gelişmeyle Azerbaycan gazını ithal eden ülkelerin sayısının 16'ya yükseldiği kaydedildi.

ADEM ORHUN

İstanbul Ticaret Gazetesi – Kıdemli Editör

Yorumlar

Yorum yazmak için .

Yorumlar yükleniyor…

Almanya ve Avusturya'ya Azerbaycan doğal gazı: Türkiye'den geçecek — İstanbul Ticaret Gazetesi