Yüksek faizden yararlanmak isteyen, ABD Doları’na yöneliyor
ABD Doları cinsinden rezervlerini artırmak isteyen merkez bankalarının sayısı giderek artıyor. Bu artışta artan faiz oranları etkili olurken, ABD Doları’na alternatif olarak gösterilen Çin para birimi Renminbi’ye olan talep ise bu artışın gerisinde kaldı.
NECMİ UYSAL
Artan faiz oranları ile birlikte ABD Doları cinsinden rezervlerini artırmak isteyen merkez bankalarının sayısı bu yıl keskin bir artış gösteriyor.
İlginç bir şekilde bu bankalar arasında ABD Doları’na rakip para birimlerine yatırım yapan bazı bankalar da bu eğilimde.
73 KURUMLA ANKET YAPILDI
Toplam 5.4 trilyon dolarlık varlığı yöneten 73 kurum arasında yapılan ankete göre bunların yüzde 18’i önümüzdeki bir ila 2 yıl arasında yüksek faiz oranlarından yararlanmak üzere ABD Doları varlıklarını artırma eğilimindeler.
Bu oran bir yıl önce yapılan ankette yüzde 6 düzeyindeydi.
RENMİNBİ’YE OLAN TALEP, ARTIŞIN GERİSİNDE KALDI
Bu dönemde ABD Doları’na alternatif olarak gösterilen Çin para birimi Renminbi’ye olan talep bu artışın gerisinde kaldı.
UKRAYNA SAVAŞI GÜVENİ AZALTMIŞTI
Geçtiğimiz yıllarda ABD’nin küresel ticarette etkisinin azalması ve Ukrayna savaşının başlaması ile birlikte Rusya Merkez Bankası’na ait olan 300 milyar dolara el konulması ABD Doları’na olan güvenin azalmasına neden olmuştu.
REZERVLERİN YÜZDE 58’İ ABD DOLARI
IMF verilerine göre halihazırda küresel rezervlerin yüzde 58’i ABD Doları yatırımlarından oluşurken sadece yüzde 2.3’ü Çin para birimi Renminbi’den oluşuyor.





Yorumlar
Yorum yazmak için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor…